Днес българският лейбъл DVNTT прави премиера на новия си колаборативен албум, обхващаш изкуството на петнадесет изгряващи български и чуждестранни техно артисти. Стилът на тринадесетте парчета, включени в Second Dimension, варира от класическо до по-експериментално техно. Българските представители в това издание са собственикът на лейбъла, THE DEVIANTT, както и момчетата от PvrvllelSelf, чийто трак Alone отразихме в края на миналия месец.
Отварящото парче на [5P4C3] отново може да бъде определено като експериментално и емоционално, две думи, които бих използвала за голяма част от колекцията на лейбъла. Самият [5P4C3] споделя, че “звукът е от готически марш на новото хилядолетие, който трябва да придружава слушателя към нова битка.“
Второто парче е от грузинския артист Ника Авалиани и веднага те вкарва в танцувално настроние с минималистичния си и пластичен техно лууп с ненатоварващи клапове. Ника черпи вдъхновение от парчето на Dold “My Homework Ate My Dog” и споделя, че е искал да създаде „нещо стабилно, фиксирано и лесно за консумация с фини промени в аранжимента. Идеята е парчето да не губи своята същност и да предоставя правилния груув в правилното темпо“.
Създателят на лейбъла DVNTT доставя третото парче, озаглавено като албума, което е доста dreamy и направо те кара да си сложиш розовите очила, да забравиш за всичко негативно през изминалата година и да се впуснеш замечтано в следването на историята на парчето. Second Dimension е определено едно от любимите ми в целия албум.
Четвъртият трак, Enter The Circle, идващ от хелзинкския артист Jussi Osterman, е мед за ушите с плътната си бас линия и текстурирани хатове. Парчето е записано по време на ритуалистичен лайв на живо, в който артистът се е опитал да „разбие егото си“.
Üphorik вдига динамиката и продължава с темата на замечтаните синтове. Николас Дулон, който в момента живее в Аржентина се сблъсква с електронната музика още докато е на 7 г. в Барселона, където чичовците му са фенове на дръм и бас, техно и дъб звученето. Започва да се учи да продуцира едва миналата година. Парчето Marauder е резултат от експериментациите му със звуков дизайн, като идеята се ражда спонтанно в процеса.
Stanislav Lavskyy, зад чиито псевдоним седи Ник Делимпсасис разнообразява атмосферата с крещящи синтове. Собственикът на лейбъла Corpus Black създава парчето Strange Things още в началото на карантината и е отговорен за мастеринга на плътния и чист саунд на парчетата от цялостната компилация Second Dimension.
Следващото парче, Hengshi, звучи повече като дръм и бас, а ембиънт/нойз елементите някак си допринасят към цялостната концепция на албума. Парчето е сътворено от дуото Ogend, зад което седят руснаците Евгений и Александър, живеещи в малкия индустриален град Уляновск. Вдъхновението за Hengshi идва от атмосферата на техния град, ритмите на неговите индустриални зони и винаги мрачни хора, коите се разхождат по тъмните улици на града.
Следва асид парчето The Voice Of The Sound, започващо с вокали и постепенно вдигащо интензивността, сътворено от Jerx & Royal Godwin.
Хелена Маркос, основателката на музикалната платформа Tales of Psychofonia, прави дебюта си за DVNTT, с Feeding The Beast With Fear – тъмна приказка, която те кара да си мечтаеш за парти, на което да може да избухнеш без всичкия страх, присъстващ през последната година.
Хелена е неизменна част от бристолската електронна сцена, а самата тя споделя: „Парчето Feeding the Beast With Fear се роди от стихотверение, което написах по време на първия локдаун във Великобритания. Тогава, поради отричането на ситуацията и нейния сюреализъм, аз виждах как нашият свят се срива и хората стават жестоки и разделени. Парчето отразява момент, когато усетих, че колкото повече се страхуваме, толкова повече светът започва да се превръща в звяр, подхранван от постоянния страх.“
Алекс, който e родом от Латвия също живее в Бристол. Познат под псевдонимa Void Cells той допринася със силни body елементи към албума с парчето Rhek. Алекс споделя за самото парче, че „се появява в периода на ранни експерименти с вокални и звукови техники за синтез. Основното му влияние беше взето от дистопичната атмосфера през зимата на 2019/2020 с нарастване на глобалната несигурност и потенциален бъдещ ескейпизъм.“
Разквайки историята си в експерименталното парче, Øne19 включва доста интересни звуци, някои от които звучат като от цигулка. Øne19, зад чийто псевдоним седи Алексио Силва, е експериментален техно проект, оповаващ се на ритуални и шамански влияния, както самият артист споделя. Проектите му са преходни, водещи от една тема към друга и включващи диви и метално-звучащи перкусии, допълнени с киноподобни ефекти и апокалиптични звуци.
Другите български артисти са PvrvllSelf, чиято музика включваме за пореден път тази година. Този път те създават парчето WaterFlow с по-хипнотична и мистериозна атмосфера, небрежни хатове и синтове с особено приятен характер, оставяйки ни с нетърпение и очакване за следващия музикален проект на българското дуо.
Reign. & Our Oak затварят с Down With The Sun. Звукът на Reign. еволюира през годините от индустриално техно до по-дълбоко и хипнотично звучене. Our Oak идва от Алтмарк, както и Reign., но се срещат години по-късно. Откривайки гласът на Our Oak, Reign. моментално осъзнава, че иска да продуцира първата си песен с вокали досега. Преоткривайки себе си и разработвайки изцяло нов звук, този проект позволява на Reign. да съживи предишната си страст към дъбстепа.
Всички тракове от компилацията Second Dimension вече могат да се чуят в bandcamp.