Sestrica, руската продуцентка и диджейка, за която последно писахме покрай нейния ремикс на парчето LMNTL на Clouzer, издаде своето пето EP, Metamorphosis. Точно както и в предишните си издания, така и тук Sestrica смазва слушателя с дълбоки, нацепени с бас бийтове, в съчетание с епични семпли и пророчески вокали, които изпълнява сама. Дроповете са единственото място за почивка в тази интензивно прочувствена структура от звук, наситена с мистерия и епос.
Свикнали да се радваме само на обложките на новите издания, затова фактът, че тук има и видеоклип е значимо събитие, особено за дебрите на електронната ъндърграунд сцена. Затова разпитах Sestrica за всичко това в небрежен разговор в Инстаграм.
Metamorphosis е пето издание за Женя Матвенко. То събира шест трака, в които отново личи характерният ѝ стил, повлиян от IDM, електро, брейкбийт и класическия транс. На въпроса какво слуша и от кои артисти се зарибява тя сподели имена като Ishome, Aisha Devi, James Shinra и най-вече от Grimes.
След дълго търсене на лейбъл, който да издаде музиката ѝ, Женя стига до испанския Diffuse Reality. С тях тя си е комуникирала още през далечната 2020 г., когато те я търсят, за да издадат нейна музика, но тогава така и не се стига до това. Сега, без да им мигне окото, пичовете от Барселона, решават да издадат всичко от Metamorphosis, без да коригират нищо в него и така до нас стига уникалният заряд, който носи всяко нейно парче.
Sudden Epiphany засяга темата за възприемането на злото и доброто в рамките на религиозните парадигми. Kernel е размисъл върху темата за одобрението от другите и фактът, че силната нужда от него е разрушителна. Kind Heart е написано с осъзнаването, че обидата и гневът са тежко бреме за сърцето и е много по-лесно и по-щастливо да сe живее във вътрешна доброта. Vozmozhno е композиция за себелюбието. За това парче тя ни издаде малка тайна – очакваме видео и към него! Let’s Fall In Love Again е композиция за метаморфозите в една любовна връзка, като тук е използвала гръцки вокали. Това прави трака един от най-открояващите сe. В началото той има противоречив етно мотив, който в един момент просто изчезва, без да се усетиш. No Time For Dismay е написано по време на заболяване преди предстоящ лайв.
Видеото за Sudden Epiphany е снимано още през 2021 г. Тогава Женя се среща на кафенце със Саша Гордеева, която тогава все още учи режисура. Гордеева си търси артист с музика за издаване, за да снима първия си музикален видеоклип. Двете си кликват изцяло и започват работа върху продукцията. Ето какво ни разказва Sestrica за снимките.
За донякъде “студентско” видео, резултатът е един непретенциозен материал с контрасти от просторни дрон кадри сред природата и такива заснети в затънтените мазета на Москва. С клипа към Sudden Epiphany SESTRICA отново защитава визията си на едновременно нежна и безкомпромисна мадама, точно каквато си я представяме, слушайки музиката ѝ още преди да сме гледали видеото.
Разговорът ни с Женя приключва на въпроса какво е да правиш музика по време на война и как това ѝ се отразява. На този въпрос тя реши да не дава отговор поради “неясни причини”. В крайна сметка, слушайки Metamorphosis се убеждаваме, че музиката е достатъчно силен отговор по темата и похват, чрез който се издигаш над несправедливостта.