Cosmo Vitelli – френският диджей, продуцент и създател на емлбематичния лейбъл I’m A Cliché идва в София тази събота, 23 ноември.
Benjamin Boguet – истинското му име – прави музика вече над 20 години, което включва около 20 издания, а с лейбъла си открива артисти като Simian Mobile Disco, Red Axes, Moscoman и Yuksek. През май изкара първата част на ново LP Holiday in Panikstrasse Part 1, а през септември и EP-то Un Episode Psychotique. Втората част от албума пък излиза през декември.
По случай идването в София Cosmo Vitelli отговори на няколко въпроса за тези издания и за други случки от близкото и не толкова близко минало.
Cosmo ще е с диджей сет в Micro по покана на Истерика, а с него през нощта ще бъдат още Puma & The Dolphin, Disco Comrades, Ann и Simone Viti. В клуба ще има и няколко визуализации от илюстраторките Sa6ettu и Pllik, за които скоро ще ви тийзнем малко, но всичко по реда си.
Фонотека Електрика: Поздравления за продуктивната година. Сега ти предстои почивка или вече имаш нови планове?
Cosmo Vitelli: Благодаря. През март ще изкарам компилация през моя лейбъл, за която подготвих един трак, а също продуцирах един и за Fantastic Twins. Имам също и нов материал, въпреки че не съм сигурен откъде ще го издам – през моя лейбъл или другаде. Не става въпрос за денс музика, така че трябва да видя къде ще паснат най-добре.
В Holiday in Panikstrasse Part 1 ти работи с Julienne Dessagne (Fantastic Twins) и Lee Philip (Die Wilde Jagd), какви колаборации плануваш за Part 2?
Още една с Julienne, което ще е отговор на първия трак, който направихме заедно и една с Tanja Vezic, хърватска певица, с която направих парче в EP-то ми Les Disques de la Mort. Тракът там се казваше Tisja, а новият ще е Party Old Boy.
Видеото за Kuldip от Holiday in Panikstrasse Part 1 изглежда като седемдесетарски италиански филм. Наистина ли кадрите са от такъв? Изглеждат куул. Как реши да ги използваш?
От английски сериал от 70-те са, казва се Gangsters. Ivan Smagghe ми го показа и станах супер фен. Има два сезона, действието се развива в Бирмингам, индустриален град с много безработица и напрежение между различните общности. Напълно се различава от всичко останало, едновременно е супер реалистичен и тотално абсурден и нереален. Странен обект, какъвто беше британската телевизия едно време, често успяваше да създаде такъв тип продукции.
Кажи ни нещо за Holiday in Panikstrasse Part 2, което никой друг не знае.
EP-то може да е малко по-мрачно от предишните и да не е много танцувално. Песента с Julienne е доста мелодична, меланхоличен поп с 80-ски привкус. Тази, включваща Tanja е по-напрегната и странна, любима ми е, макар че нямам идея как ще я възприемат хората.
Също така има и един хипнотичен и репетитивен трак без почти никакъв бийт, на име Irritable, и един който би могъл да се пуска, бавен и леко дроун електро трак от 8 минути.
Със сигурност не е най-лесното ми издание, но в момента съм на такава вълна.
Като шеф на лейбъл си известен с това, че откриваш квалитетни артисти. Кажи ни за някоя нова находка – нови имена, които да са ти хванали вниманието.
Напоследък не работя много по лейбъла. Вече не съм много заинтересован в издаването на сингли, защото всичко се движи много бързо в наши дни. Животът на едно издание е супер кратък, след две седмици хората вече са забравили за повечето, така че това не е много удовлетворяващо за един лейбъл. Като добавиш и финансовите измерения, които са доста тежки в момента, включително и за артистите, разбира се, започваш да се чудиш за смисъла от движенето на лейбъл.
Така че компилацията, която ще издам през март, ще включва основно продуценти, които познавам и харесвам от преди, а след това най-вероятно ще се фокусирам върху издаване на собствена музика от време на време.
Затова, за съжаление, нямам нови имена, които да ви споделя.
Добре, а коя е най-новата ти находка като диджей? Нещо рядко от миналото?
Ровя се из много музика. Предимно дигитално, честно казано. Когато се ровя из винили, много често се оказва, че парчето вече е налично някъде дигитално.
Все по трудно е да намериш нещо “девствено”, което вече да не е било пускано от много хора. Скорошна находка… албумът на John Ruth I’m A Model. Сравнително рядък и не много познат, страхотно LP от 80-те, силно повлияно от My Life In The Bush Of Ghosts от David Byrne и Brian Eno.
Ти си издал първия сингъл на Simian Mobile Disco – как ги откри?
По това време те вече бяха активни като инди банда – Simian. Познавах ги от преди, бяхме приятели. Просто бях там в началото.
Ами Red Axes – как се свързахте?
Един от малкото пъти, в които подписвам с някой по мейл. Изпратиха ми имейл на иврит, без никаква информация освен един линк с музиката им. Бяха го изпратили и на други хора, но явно не всички са слушали.
Преди няколко години се премести в Берлин. Как го реши? Как ти се струва града през последните години?
Да, преместих се преди 5 години. Харесвам Берлин, макар че има прекалено много германци там. Шегувам се. Исках да напусна Париж, който се превърна в кошмарен град, изключително скъп, натъпкан и със силно социално напрежение. Имах предостатъчно приятели в Берлин и добра възможност за апартамент, затова му дадох шанс. Не е онзи Берлин от преди 15 години, но въпреки това е най-доброто ми решение от много време насам.
Кой пуска на последното събитие, на което се забавлява?
В момента има доста диджеи, които са добри. Последният път, когато наистина се забавлявах, беше когато Douglas Lee aka An-i пускаше след мен в 8 сутринта в един клуб в Дрезден, Германия. Супер оригинална и радикална музика.
Кое е най-тъпото нещо, което някой от публиката е правил, докато си пускал?
Не съм сигурен. Веднъж, в Париж, пуснах много дълъг трак, за да отида до тоалетната. Когато се върнах, някакъв рандом човек пускаше вместо мен моята музика. Беше доста трудно да го разкарам, той наистина смяташе, че това е неговият момент.
“Cosmo Vitelli не е спал от 1973 г.” Какво ще препоръчаш на други хора, които също имат проблеми със съня?
Това за мен е дълга тема, имам инсомния, откакто се помня. Ако тревата, спортът, сексът или терапията не помагат, тогава трябва да идеш и да видиш специалист.
Ето го и събитието във Facebook.