“Аз бих вярвал само в онзи бог, който може да танцува.” Писал го е Ницше. Сещате се – непропорционално голям мустак; каза, че бог е мъртъв; германски философ. И после се чудим защо в Берлин имат мощна клубна сцена. Защото още мислителите им от XIX век са знаели как да избухват. Ницше, например, е танцувал всеки ден. Наричал го е своята “единствена божествена служба” (генерално истинските божествени служби не са били неговото нещо).
И когато Ницше говори за танц, не си представяйте формалните стилове на залите от XIX век. Ницше не ги е харесвал, смятал е, че контролът, който е част от тези танци, е довел до загубата на тяхната енергия и сила. Танцът трябва да е свободен. А за да бъде такъв, трябва да бъде на сравнително тъмно и задимено място, без камери.
Накратко – танцуването е супер. Затова е супер и че през изминалата 2022 г. София, а също и Пловдив, и Варна, си върнаха нивата на партита от преди пандемията. Уикендите в столицата отново започнаха да бъдат пълни със събития, включително с по няколко партита с хедлайнери от чужбина в един ден. Което пък води след себе си други проблеми, заради това, че предлагането отново е по-сериозно от търсенето. В същото време, за пръв път тази година голяма част от сцената се събра, за да обсъди именно тази тема, което е сред позитивните точки от 2022 г.
И както всяка година, дойде време да направим нашата селекция от парчета от изминалите 12 месеца, на които не трябва да се изпуска да се танцува – както физически, със или без хора, така и чисто емоционално, насаме със себе си, между мислите си.
Тази година сме събрали общо 81 трака от автори във Фонотеката: Александър Владимиров – Скашо, Самуил Кехайов – sayulke, Снежана Безус, Теодора Маринова – Тедка; и от приятели на Фонотеката: Джули Милкова – J-Lost, Ивайло Данаилов, Иво Стоядинов – Чарли и Стефан Александров.
Парчетата са подредени по азбучен ред, а голяма част от тях могат да бъдат слушани и в този Spotify плейлист. Визията за Добрите тракове 2022 е от друг приятел на Фонотеката, визуалният артист Христо Гърцов. Приятно слушане и четене на следващите страници.